Sierpniowa pielęgnacja włosów

Mycie
Eco Laboratorie, szampon wzmacniający
rozcieńczona maska Kallos Cherry – do zmywania oleju

Odżywki do spłukiwania i maski (typ według działania)
maska Biovax Latte (humektantowo-emolientowa)
Maska Isana Effektiv Kur Oil Care (humektantowo-emolientowa)

Olejowanie
Bania Agafii: delikatny olejek do masażu
olej Loton Oil Therapy Makadamia

Zabezpieczanie i pielęgnacja końcówek
Gliss Kur Ultimate Color Elixir
+ 2 krople oleju

Półprodukty, płukanki, dodatki do masek i odżywek
gliceryna (z wodą pod olej, 1:1) – nawilżanie

Przyspieszanie porostu + suplementy
Serum na porost włosów Babuszki Agafii zmieszane z kofeiną farmaceutyczną (1. miesiąc 2. serii)
+ żelazo, luteina, magnez, witamina B complex

Skóra głowy
Cerkogel 30 (raz w tygodniu, czasem z dodatkiem 3 kropel olejku z drzewa herbacianego)
Emolium, Emulsja na suchą skórę głowy (raz na dwa tygodnie)

Nowości
Znów nic, drugi miesiąc z rzędu. (Fanfary! ;)) Nadal z tych samych powodów – nie chcę zrobić niechcący krzywdy wrażliwym końcówkom. 

Notatki
1. Nowy skład maski Biovax Latte: po porównaniu wersji do włosów ciemnych i tej do suchych i zniszczonych przyszedł czas na Latte. Tu też zniknęły angielskie nazwy w nawiasach i zmieniła się kolejność składników aktywnych (dość mocno, na przykład silikon jest dużo, dużo niżej). Ponadto z nowego składu zniknął hydrolizowany jedwab.

Stary skład: Aqua, Cetyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Cetearyl Alcohol (and) Ceteareth - 20, Hydrolyzed Milk Protein (and) Lactose, Amodimethicone, Isopropyl Myristate, Prunus Amygdalus Dulcis (Aweet Almond) Oil, Acetylated Lanolin, Glycerin, Lawsonia Inermis Extract, Mel (Honey) Extract, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Hydrolyzed Silk, Parfum, Benzyl Alcohol (and) Methylchloroisothiazolinone (and) Methylisothiazolinone, Citric Acid, Triethanolamine, Hexyl Cinnamal, Potassium Sorbate.

Nowy skład: Aqua, Cetyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Ceteareth - 20, Cetrimonium Chloride, Hydrolyzed Milk Protein, Lactose, Mel Extract, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Lawsonia Inermis Leaf Extract, Glycerin, Acetylated Lanolin, Isopropyl Myristate, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Amodimethicone, Parfum, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Benzyl Alcohol, Methylisothiazolinone, Methylchloroisothiazolinone, Triethanolamine, Citric Acid, Hexyl Cinnamal. 

2. Pomylony skład Serum na porost włosów Babuszki Agafii: coś mi nie pasowało kiedy zerknęłam na skład mojej kolejnej buteleczki serum, kupionej niedawno jak zwykle w Kalinie. Porównałam go ze składem z mojej recenzji – prawie całkowicie inny! Byłam zła, bo wyglądało na to, że straciłam jedną z ulubionych wcierek a ponadto w domu zamiast starego ulubieńca o którym wiedziałam, że działa, miałam coś nowego, czego wcale nie chciałam od nowa sprawdzać i nie kupiłabym, gdybym wiedziała o zmianie. W dodatku akurat potrzebowałam sprawdzonej, działającej bazy do zmieszania z kofeiną. Ale coś mnie tknęło i zdjęłam naklejkę sklepu/hurtowni a na oryginalnej etykiecie był stary skład. Ten “nowy” z naklejki po chwili szukania okazał się składem wersji przeciwłupieżowej. Czyli skład się nie zmienił (zgodnie z oryginalną etykietą) tylko w którymś momencie dystrybucji ktoś nakleił na serum na porost polską etykietę ze składem wersji przeciwłupieżowej. Napisałam o tym do sklepu. Nie wiem czy tylko jedna partia i tylko w jednym sklepie ma te pomylone naklejki, więc w najbliższym czasie musimy uważać :)


3. Suplementy: używałam w sierpniu znanej wcierki, której nie musiałam sprawdzać na neutralnym gruncie, więc dołączyłam suplementy. Nie wiem, czy wpływają na porost włosów, bo nie z myślą o przyroście je biorę, więc nie sprawdzałam ich osobno pod tym kątem. Możliwe, że wpływają, dlatego pomyślałam, że warto je zapisać – może te notatki przydadzą mi się w jakiś sposób w przyszłości? Do znanych metod przyspieszania porostu będę teraz pewnie dość często dorzucała suplementy i postaram się pamiętać, żeby o nich wspomnieć w postach o miesięcznej pielęgnacji.

Komentarze

  1. Tez myślałam o dorzucaniu suplementów do pielęgnacji, szczególnie, że zbliża się okres jesienno-zimowy i warto o siebie zadbać :D ciekawa zmiana ze składem w masce Biovaxa. Mnie nigdy one nie zawiodły i ostatnio zaopatrzyłam się w kolejne produkty tej marki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zawsze wszystko dokładnie opisane! :-) kiedy pierwsze minimalne cięcie końcówek?

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej H.,, słyszałaś coś o / zerknęłaś może na skład produktów z serii petal fresh ? Ostatnio rzuciły mi się w oko w R., niby bez SLSów itd, nawet mają konkretne produkty do suchej skóry głowy (z olejkiem z drzewa herbacianego). Warto / nie warto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam i zerkałam. Składy są niezłe (odżywki mają dużo gliceryny, dla mnie bomba), niektóre imponujące, ludzie chwalą, któraś odżywka jest mocno rozchwytywana (ale nie pamiętam teraz która). Jak olejku herbacianego jest sporo, to warto. To jest cud nad cudami :) Ta marka jako całość tak... sensownie wygląda :)

      Usuń
  4. Kiedy aktualizacja? :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Spóźnione gratulacje z okazji osiągnięcia celu! Podziwiam Twoją cierpliwość i wytrwałość. Mnie przy zapuszczeniu włosów do talii juz szlag trafia. Mam włosy cienkie fale 2a i podejrzewam, że również rzadkie. Pocieszam się myślą, że mam zaledwie 156 cm wzrostu, wiec nie będzie tak ciężko z długością jak u Ciebie.
    Wyobrażałam sobie nawet Twoja długość włosów u siebie. Widzisz to? :D
    Przy okazji chciałabym Cię jeszcze zapytać jak Ci się sprawuje maska z Isany? Nie mogłam / nie potrafiłam znaleźć jej recenzji u Ciebie.

    Pozdrawiam, Mały Skrzatek. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Hej, widzę to! :D Końcówki 25 cm niżej, to już blisko kolan! I dobre 2 lata zapuszczania mniej.
      Maska Isany świetnie! Pierwsze opakowanie pamiętam że mnie nie zachwyciło, ale dałam jej drugą szansę i wracam do niej regularnie. Jest jedną z najlepszych :) Skład włosom bardzo pasuje.

      Usuń
    2. Ona nie ma recenzji, zdolności szukania Cię nie zawiodły :) Pisałam tylko o niej kiedyś w miesięcznej pielęgnacji jako o nowości :)

      Usuń
  6. U mnie teraz na tapecie włosowej odbudowa i regeneracja najbardziej. Za dużo było farbowania i prostowania. Na szczęście znalazłam już na to sposób, bo udało mi się upolować w dobrej cenie ten Seboradin z naftą kosmetyczną. Świetnie odżywia i przywraca blask moim matowym kosmykom

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz