Październikowa pielęgnacja włosów

Mycie
Szampon Natura Siberica Ochrona i Energia

Odżywki do spłukiwania i maski
Maska Biovax Naturalne Oleje (humektantowo-emolientowa)
Maska marokańska Planeta Organica (emolientowo-ziołowa)
Dodatkowo: maska Serical Crema al Latte, do zmywania oleju

Zabezpieczanie i pielęgnacja końcówek
Kérastase, Elixir K Ultime Oléo-Complexe

Olejowanie
olej Babydream fur Mama
olej z kiełków pszenicy
olejowe serum w sprayu (I: woda, maska Biovax do włosów ciemnych, olej Loton Makadamia w proporcjach 1:2:2; II: woda, maska Biovax do włosów suchych i zniszczonych, olej Babydream fur Mama w proporcjach 1:2:2.)

Półprodukty, płukanki, dodatki do masek i odżywek
gliceryna (z wodą pod olej) – nawilżanie

Suplementy i przyspieszanie porostu
Serum na porost włosów Babuszki Agafii zmieszane z kofeiną farmaceutyczną
Co prawda nie z myślą o włosach, ale brałam dość regularnie tran z witaminami A i E

Skóra głowy (ŁZS)
Cerkogel 30

Schemat mycia:

1. Mycie z olejem (olej, maska Serical, szampon, serum): Olejowanie, nałożenie maski Serical na olej, mycie skóry głowy, spłukanie najpierw szamponu a później maski, serum na końcówki.

Czasem zamiast oleju używam olejowego serum w sprayu, które tylko spłukuję.

albo

2. Mycie z maską (szampon, maska odżywcza, serum): mycie skóry głowy, spłukanie szamponu, nałożenie maski lub odżywki {z półproduktami}, spłukanie maski, serum na końcówki.

Przeplatam sposoby mycia w systemie 1:1.

Nowości


1. Maska maronańska Planeta Organica: emolientowy hit blogosfery, który bardzo długo czekał na zagoszczenie u mnie. W międzyczasie odkryłam, że moje włosy nie przepadają za olejem arganowym i zastanawiałam się, czy w masce jest go tyle, by mi zaszkodzić. Trudno to stwierdzić, bo skład napisany jest tak, że nie wiadomo ile czego jest – ekstrakty i oleje są wymienione jako składniki rozpuszczone w wodzie. W każdym razie coś w tej masce mi szkodzi. Może ekstrakty i oleje ziołowe jako całość, może jest ich po prostu za dużo dla moich suchych włosów. Samego oleju arganowego bym nie winiła, bo efekt po tej masce jest nieco inny niż po samym oleju. Olej jednocześnie obciąża i puszy mi włosy. Maska je po prostu wysusza. Są nieco matowe, spuszone tak jak na przykład po ziołowej płukance i szorstkie w dotyku. Nawet się plączą, co się na ogół nie zdarza. Także emolientowy hit okazał się u mnie być ziołowym wysuszaczem. Oto niezadowolenie moich włosów:


2. Kérastase, Elixir K Ultime Oléo-Complexe: czyli pełen luksus. Póki co mogę powiedzieć, że serum jest bardzo lekkie.

Notatki


1. Serum Agafii i kofeina

Kupując kofeinę farmaceutyczną do zrobienia wcierki (recenzja) nie spojrzałam na jej wagę w stosunku do objętości i wzięłam jej za dużo jak na stężenie wcierki, które chciałam osiagnąć. Została mi jedna paczuszka, a termin jej ważności upływa w grudniu. Mam też jedną butelkę (150 ml) serum Babuszki Agafii na porost włosów, bo kiedyś również kupiłam więcej niż – jak się okazało  –zużyłam w planowanym okresie. Postanowiłam więc zmieszać i zużyć obie rzeczy. Później zacznę coś kompletnie dla mnie nowego: alkoholowe wcierki z mojej listy planów

2. Łagodne oczyszczanie

W pierwszej połowie miesiąca coś zaczęło mi nie pasować. Włosy były suche (wizualnie, bo w dotyku śliskie) i spuszone, nawet po tym jak odstawiłam maskę marokańską. Intensywne nawilżanie w postaci olejowania na wodę z gliceryną nie pomogło, nawet po dwóch takich zabiegach. Pomyślałam, że być może włosy potrzebują oczyszczania. Minimalistyczna pielęgnacja działa cuda, ale muszę też pilnować różnorodności: nie używać dwa razy z rzędu tego samego oleju czy maski i zmieniać zestawy co miesiąc. Ostatnio używałam sporo masek Biovax ze starej serii, dodatkowo robiłam z nimi serum olejowe. Pomyślałam, że suchość może być efektem przesytu, maski Biovax mają w większości dość podobne składy. Postanowiłam więc włosy oczyścić. O moim łagodnym oczyszczaniu pisałam w styczniu. Teraz przeprowadziłam zabieg na tej samej zasadzie, choć w jeszcze łagodniejszej wersji. Zamiast spieniać dodatkową porcję delikatnego szamponu na długości, pozwoliłam spłynąć po włosach pianie powstałej przy myciu skóry głowy. Lekko ją wgniotłam i spłukałam. Tylko na końcówki nałożyłam dodatkowo odrobinę szamponu, bo piana ich nie dosięgnęła. Nie nakładałam żadnej maski, bo chciałam zobaczyć, jak będą wyglądały włosy.
Tuż po wyschnięciu było kiepsko, włosy były przede wszystkim matowe. W zasadzie nie spuszone, ale matowe wyraźnie. Końcówki były suche w dotyku. Drugiego dnia po myciu całość się znacząco wygładziła i odzyskała blask, jedynie końcówki zostały w dotyku suche. Poniższe zdjęcie zostało zrobione właśnie drugiego dnia.



O tym oczyszczaniu napiszę osobny post :)

Komentarze

  1. Moje włosy to istny koszmar ostatnio :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kryzysy włosowe napadają ludzi masowo :D

      Usuń
  2. Masz bardzo ładny kolorek :)
    Pozdrawiam serdecznie, mój blog/KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ się błyszczą :)
    Dziś farbowałam włosy henną. Po zafarbowaniu nakładając maskę zastanawiałam się, czy nie zmieszać jej z olejkiem? Ale przez głowę przeszła mi myśl "Henri i jej minimalizm!" i od razu odstawiłam olejek, postawiłam na samą maskę. I to był strzał w 10 :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje włosy kiedyś nie lubiły oleju arganowego, teraz lepiej się z nim dogadują :)

    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo długo kiedyś używałam tego elixiru kerastase , i był dla mnie idealny , do puki nie spróbowałam oil davines , ciągle tak jest że coś wydaje się super a jak spróbuje coś nowego to do starego już nie wracam , tylko że ceny coraz to wyższe :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Włosy wyglądają coraz lepiej i naprawdę pięknie błyszczą :) Ja ostatnio odkryłam cudowną maskę do włosów Insight Anti-Frizz, jestem absolutnie zachwycona tym co robi z moimi włosami. Wspominam o niej, bo generalnie wydaje mi się, że mamy podobne włosy, więc myślę, że i Tobie mogłaby przypaść do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Henri ta maseczka zachwycala sie tez AlKhazzaR wiec na pewno cos jest na rzeczy, popros Mikolaja albo chociaz Krola

      Usuń
    2. Parę dziewczyn na forum tez pokochalo maski insighta, zdecydowanie coś w sobie mają :) szkoda, że takie drogie trzeba czekać na promocję.

      Usuń
  8. Wow... Moje włosy po oczyszczaniu wyglądają okropnie :P pewnie dlatego, że używam do tego bardzo mocnego szamponu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Końcówki są w świetnej formie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No jakbym widziała swoje włosy !

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz