Sierpniowa pielęgnacja włosów

Mycie
Natura Siberica szampon Ochrona i Odżywienie

Odżywki do spłukiwania i maski
Maska Ziaja Kozie Mleko (delikatnie proteinowa)
Odżywka Ziaja Kozie Mleko (delikatnie proteinowa)
Maska Biovax Glamour Gold (humektantowa)

Dodatkowo: maska Serical Crema al Latte, do zmywania oleju

Zabezpieczanie i pielęgnacja końcówek
Marion, 7 efektów, kuracja z olejkiem arganowym

Olejowanie
naturalny olej z kiełków pszenicy (ZSK)
olej Alterra Brzoza i Pomarańcza

Półprodukty, płukanki, dodatki do masek i odżywek
gliceryna (z wodą pod olej) – nawilżanie

Suplementy i przyspieszanie porostu
Domowe Receptury: Witaminy dla włosów – spray przyspieszający porost (1. miesiąc)

Skóra głowy (ŁZS)
Cerkogel 30

Schemat mycia:

1. Mycie z olejem (olej, maska Serical, szampon, serum): Olejowanie, nałożenie maski Serical na olej, mycie skóry głowy, spłukanie najpierw szamponu a później maski, serum na końcówki.

albo

2. Mycie z maską (szampon, maska odżywcza, serum): mycie skóry głowy, spłukanie szamponu, nałożenie maski lub odżywki {z półproduktami}, spłukanie maski, serum na końcówki.

Przeplatam sposoby mycia w systemie 1:1.

Co nowego?

Maska Ziaja Kozie Mleko
Uwielbiam maski Ziaji, więc ta nowa z linii Kozie Mleko znalazła się u mnie jak tylko się pojawiła.  W międzyczasie jednak zrezygnowałam z używania protein i zaczęłam się jej trochę bać, ze względu na obecność keratyny. Nie ma jej dużo, ale dziewiąte miejsce na liście czasem wystarczy, żeby składnik u mnie zadziałał.

Maska nie zaszkodziła, w ogóle nie zadziałała jak proteinowa, ale i nie zrobiła prawie nic dobrego. Włosy były nieco bardziej niż zazwyczaj śliskie, ale wizualnie było tak, jakbym nic na nie nie nałożyła.

Odżywka Ziaja Kozie Mleko
W związku z obawami, postanowiłam spróbować od razu również odżywki. W razie gdyby seria okazała się proteinowa w działaniu mogłabym ją całą od razu odstawić, bez konieczności poświęcania czasu na poznawanie maski teraz i odżywki za kilka tygodni – czyli bez dwóch serii przesuszania włosów. Właściwie nie złamałam swojej zasady wybierania maksymalnie jednej nowości na długość (olej/maska) co miesiąc, bo te dwa produkty są bardzo podobne składowo. W odżywce keratyna jest na ósmym miejscu.

Odżywka zachwyciła mnie całkowicie już od pierwszego użycia. Nie spodziewałam się po niej wiele, a okazało się, że jest genialna. Po pierwsze, w dotyku włosy są śliskie jak szkło. W nocy spadają mi z nich gumki. Po drugie, wizualnie są maksymalnie gładkie. Po trzecie, dociążenie jest takie, że aż spada objętość i włosy są proste. To mój ulubiony efekt niskoporowatych włosów :)

Mam zdjęcia włosów po jej użyciu. Te przedstawiające włosy z tyłu może nie do końca ukazują gładkość ;), ale za to widać na nich wiele odcieni pasm i chociażby dlatego chciałam je pokazać :)





Domowe Receptury: Witaminy dla włosów – spray przyspieszający porost
To ostatnia wcierka bez alkoholu, którą miałam na liście do przetestowania – teraz zostały już tylko alkoholowe. Pachnie bardzo ładnie – różami, ale nie sztucznie i pudrowo, tylko dokładnie tak, jak kwiaty dzikiej róży. I jest różowa ;) Zobaczymy czy faktycznie przyspieszy porost.

Notatki

Zdarzyło mi się około tygodniowe zaniedbanie włosów. Samo w sobie nieznaczne, ale za to o dość widocznych i odczuwalnych skutkach. Pisałam o nim w Niedzieli dla włosów: ratunek po nieznacznym zaniedbaniu.

Zdjęcia miesiąca

Jakiś czas temu niestety przestałam się czesać (muszę do tego wrócić!) i od wielu, wielu miesięcy spinam włosy prawie codziennie w tego samego koka-ślimaka z dwiema małymi klamrami. Teraz, po  dużym podcięciu, nie zawsze udaje mi się solidnie zapiąć Flexi, więc inne koki chwilowo są nieosiągalne. A inne fryzury, z braku czasu, niezauważenie i wcale tego nie chcąc przestałam robić. Któregoś dnia zrobiłam więc luźny koczek żeby odciążyć trochę skórę głowy i włosy. Nie jest to jeszcze powrót do moich ukochanych koków, warkoczy i upięć, ale przynajmniej włosy były ułożone inaczej i ciężar rozkładał się inaczej. Wybrałam Pretzel Bun JJJ, czyli koka opartego na owinięciu zebranych w kucyk włosów wokół dłoni, później wokół podstawy powstałej po pierwszym kroku pętelki i przewleczeniu końców przez pętelkę (link do tutorialu), ale w związku z tym, że nie mam ponad dwumetrowych włosów do podłogi jak JJJ, mój koczek się częściowo rozpadł i z przodu wyglądałam mniej więcej tak, jakbym miała krótkie włosy.




Miałam kiedyś podobną fryzurę, różnicą była grzywka. Ścięłam włosy krótko po pierwszej komunii, chociaż początkowo wcale tego nie planowałam. W mojej włosowej historii opowiadałam Wam o tym, jak dosłownie kilka dni po przyjęciu byłam z koleżankami na podwórku i jedna z nich miała świeżo obcięte na krótko włosy, które pięknie unosiły się na wietrze przy każdym ruchu jej głowy. I ja też tak chciałam, też chciałam żeby moje włosy wyglądały jak w filmach. Zamiast mocniej machnąć głową (w drugiej klasie podstawówki człowiek ma niewielkie pojęcie o fizyce) poszłam do fryzjera i ścięłam włosy z długości co najmniej do talii (choć przypuszczam, że były dłuższe) na długość do brody. A następnego dnia przechodząc obok tego salonu zobaczyłam swoje warkocze jako ozdobę na wystawie. Dziwne doświadczenie. Dodam jeszcze, że przed cięciem pytałam jak to będzie wyglądało – czy fryzjerka obetnie warkocz, kucyk czy rozpuszczone włosy. Ktoś powiedział mi, że na pewno rozpuszczone bo inaczej wyszłoby krzywo. Tuż przed cięciem fryzjerka zapytała mnie, czy chcę warkocz. Uznałam, że pyta mnie o metodę cięcia i nie chcąc mieć krzywych włosów ze trzy razy powiedziałam, że nie. Dopiero dużo później zrozumiałam, że pytała mnie o to czy chcę swój warkocz zabrać do domu. Odpowiedziałam "nie," więc włosy zostały w salonie. A przed obcięciem fryzjerka i tak związała włosy w kucyk i zaplotła warkocz, żeby całość jej się nie rozsypała, i obcięła go nad górną gumką.

Miałam okazję sprawdzić, jak wyglądałabym w krótkich włosach obecnie. Gdyby faktycznie były tak obcięte oczywiście byłoby inaczej, byłyby bliżej twarzy i pewnie mocno by się wywijały.  Ale mniej więcej efekt jest. Wyglądam poważniej ;)

Komentarze

  1. Ale pięknie się wywijają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Matko, na ostatnich zdjęciach jak taka ostra rosyjska nauczycielka wyglądasz. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest. Duuuuużo poważniej ;)

      Usuń
  3. Włosów nie będę znowu komplementować bo jeszcze się speszą i zaczną wydziwiać :)
    Uwielbiam ziaje, a nigdy nie miałam żadnego ich kosmetyku do włosów, nie mam pojęcia jak to się dzieje XD a strasznie ciekawiło mnie kozie mleko i masło kakaowe.
    A i czy mogę zapytać gdzie kupiłaś swój olejek na końcówki z Marion? Byłam ostatnio w Naturze a tam nic. :( A muszę w końcu zacząć zabezpieczać końcówki czymś treściwszym niż olej sezamowy z witaminą E.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chwalmy za dużo;)
      A kupiłam go właśnie w Naturze z półtora miesiąca temu ten duży a wiosną ten mały. Ale dziś byłam, co prawda w innej Naturze, i go nie było.

      Usuń
    2. :( eh, będę miała okazję być w naturze w środę, ale czuję, że dalej nic nie będzie. Dopiero teraz się zorientowałam, że miała być promocja i pewnie wszystko poszło...

      Usuń
    3. Oby tylko nie wycofali! Bo ja go widziałam tylko w jednym innym miejscu, w drogerii Jasmin która w kwestii asortymentu włosowego wymiata. Więcej ciekawych rzeczy niż w Rossmanie, gdzie w sumie półki są długie ale mało włosomaniaczych kosmetyków jest w porównaniu do tej malutkiej drogerii Jasmin którą znam.

      Usuń
    4. Nie wiedziałam, że mamy Jasmin w Toruniu, pewnie mi zupełnie nie po drodze. Ale muszę zaraz zobaczyć gdzie i może jeszcze póki mam wakacje się przejdę. Dziękuję. Szukam bogatszych sióstr mojej ulubionej odżywki, na razie stacjonarnie jest tylko w zielarskim :( a tam chcą za nią więcej, bardziej opłaca mi się zamawiać zapasy przez internet, ale nie lubię bardzo, za duży stres że coś przyjdzie rozwalone.

      Usuń
    5. A mamy. Kiedyś to była drogeria bez marki, jakiś czas temu podpięła się pod sieć Jasmin. Na Mickiewicza, w okolicach Bierdonki jest :) Marion widziałam pod ladą, nie na półkach, ale był ;)

      Usuń
    6. Wydaje mi się, że coś kojarzę jak się głębiej zastanowię. Musiałam ją kiedyś dawno widzieć. Doszukałam się też Jasmin na Szosie lubickiej gdzieś blisko drogerii Ewelina. I do jednej i do drugiem mam niestety całą wyprawę :(

      Usuń
  4. Bardzo dobrze widać wygładzający efekt tej odżywki! Skusiłabym się, ale mam już parę proteinowych kosmetyków.

    OdpowiedzUsuń
  5. Henriśka! Ależ Ty śliczna : ))

    Masz piękną twarz ( i zero zaskórników (!) absurd : )) ), powinnaś częściej dodawać takie zdjęcia od przodu z twarzą. Miło się je ogląda.

    Jestem w trakcie zapuszczania jak i Ty, moje włosy są już za stanik, kilka cm do talii jeszcze brakuje. Moja wymarzona długość to taka, żeby jak przerzucę włosy do przodu to sięgały bioder : ))

    A więc życzę i sobie i Tobie szybkiego porostu włosów : ))

    Vivi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :3 Zwłaszcza, że moja pielęgnacja twarzy jest, nazwijmy to, prosta ;) Jeśli nastąpi jeszcze ten rzadki moment w którym nie mam dziwnej miny, nie mówię, nie ziewam i nie jem podczas robienia zdjęcia, to będą takie od frontu :)

      Niech nam włosy szybko rosną! :):)

      Usuń
  6. Bardzo ładne masz włoski, takie wygładzone! :)
    Zapraszam do mnie na denko sierpniowe!

    OdpowiedzUsuń
  7. O odżywce napisałaś przedwczoraj, a ja już dziś ją kupiłam.
    Chyba powinnam obarczyć Cię winą za mój mały zakupowłosowoholizm, za ładnie to wszystko opisujesz, tyle epitetów, jaka obrazowość <3
    Dobrze, że chociaż Khaja sprawdza mi się na tyle dobrze, że nie chcę Olivii :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie się właśnie skończyła! Równowaga we wszechświecie jest.
      Ach, bo ja mam dość trudne włosy, spore wymagania do tego, wbrew pozorom mało co mnie zachwyca (teraz więcej, bo trafiam po składach i podobnych kosmetykach) i jak już coś jest super, to znaczy, że jest najlepsze na świecie i koniecznie muszę się tym podzielić :D

      Usuń
    2. Mi to pasuje- odkryłam Biovaxy, nierozcieńczanie szamponu, serum Marion, Ziajowe maski i odżywki, oleje Hipp i Loton :D I zachwycam się tak samo <3

      Usuń
    3. Okej. Będę chwaliła dalej ;)

      Usuń
  8. I am satisfied that you simply shared this useful info. See more Buy GK Conditioner

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz