Kwietniowa pielęgnacja włosów

Mycie
Natura Siberica szampon do włosów suchych Ochrona i Odżywienie (z nowym składem)
Natura Siberica szampon do włosów farbowanych i zniszczonych Ochrona i Blask (z nowym składem) – od połowy miesiąca
Bania Agafii, Cedrowe mydło do włosów i ciała (odlewka)

Odżywki do spłukiwania i maski
Odżywka Nivea Intense Repair
Maska Biovax Glamour Diamond
Maska Biovax Glamour Caviar
Maska Omia Maschera Capelli Olio di Macadamia (raz)
Dodatkowo: Serical, maska Crema al Latte, do zmywania oleju

Zabezpieczanie i pielęgnacja końcówek
Biovax, Eliksir Wygładzająco-Nawilżający

Olejowanie
Loton Oil Therapy Macadamia (na sucho, na wodę i glicerynę)
Babydream fur mama (na sucho, na wodę i glicerynę)

Półprodukty, płukanki, inne dodatki do masek i odżywek
gliceryna (z wodą pod olej, dodawana do masek) – nawilżanie
mocznik (dodawany do masek) – nawilżanie

Suplementy i przyspieszanie porostu
wcierka kofeinowa bazująca na Jantarze (2. miesiąc)

Skóra głowy (ŁZS)
Emolium, emulsja na suchą skórę głowy

Schemat mycia:

1. Mycie z olejem (olej, maska Serical, szampon, serum): Olejowanie, nałożenie maski Serical na olej, mycie skóry głowy, spłukanie najpierw szamponu a później maski, serum na końcówki.

albo

2. Mycie z maską (szampon, maska odżywcza, serum): mycie skóry głowy, spłukanie szamponu, nałożenie maski lub odżywki {z półproduktami}, spłukanie maski, serum na końcówki.
Przeplatałam sposoby mycia w systemie 1:1.

Co nowego?

Szampon Natura Siberica Ochrona i Blask, czyli ostatni szampon NS z nowym składem, który chciałam wypróbować. Teraz mam porównanie wszystkich interesujących mnie wersji przed zmianą składu i po niej. Nadchodzi czas na recenzję ;)
Biovax, Eliksir Wygładzająco-Nawilżający: póki co spisuje się dobrze. Obawiałam się oleju kokosowego, ale na końcówkach nie ma śladu spuszenia.
Maski Biovax Diamond i Biovax Caviar doczekają się recenzji jak tylko poznam ostatnią z nowej serii, czyli Orchid.
Maska Omia Makadamia to pomyłka w zamówieniu, której dla pewności raz użyłam. Upewniłam się, że od aloesu muszę się trzymać tak daleko jak to możliwe.
Cedrowe mydło Bania Agafii jest niewyobrażalnie wydajne: porcją wielkości wiśni (małej ;)) jestem w stanie bez problemu umyć dokładnie całą głowę. Po pierwszym użyciu, tuż po spłukaniu piany, czułam, że włosy są jakby oblepione, gumowe. Po wyschnięciu były za to gładkie, chyba nawet bardziej niż po szamponach Natura Siberica, sypkie i błyszczące. Po kolejnych kilku myciach byłam zadowolona, nawet uczucie oblepienia tuż po spłukaniu zniknęło, włosy były gładkie i błyszczące. Później coś się zmieniło. Mydło powoli przesuszało mi włosy. Stały się bardzo szorstkie, matowe i sztywne, przestały się naturalnie i miękko układać, co widać na poniższych zdjęciach.

Pierwsze zostało zrobione tuż po rozpuszczeniu nocnego koczka. Drugie – po rozczesaniu włosów, jak zwykle palcami. Oba pokazują bałagan wokół głowy.



Mydło wysuszyło też skórę głowy, pomimo tego, że używałam kofeinowej wcierki bazującej na bardzo silnie nawilżającym Jantarze. Przy którymś myciu podczas płukania włosów przechyliłam przypadkiem głowę tak, że woda z pianą popłynęła mi po twarzy. Kilka minut później skóra była ściągnięta i wyraźnie czerwona, piekła tak, że musiałam sięgnąć po nawilżający i natłuszczający krem, a absolutnie nie mam wrażliwej cery. Tak oto odkryłam, jak bardzo mocne jest mydło cedrowe. Mogłam to przewidzieć. Olej zapisany na drugim miejscu w składzie nie ma znaczenia. Jeśli coś tak szalenie się pieni, najprawdopodobniej zawiera bardzo dużo detergentu. Czyli nie jest dla mnie. Cieszę się, że podczas moich ostatnich zakupów mydło cedrowe było niedostępne, bo kupiłabym je tylko po to, żeby dosłownie za chwilę chcieć od niego uciec.

Notatki


Kwiecień był moim trzecim miesiącem z rzędu z tymi samymi olejami (Babydream fur mama i Loton Makadamia) i po włosach widać efekty monotonii. Są mniej nawilżone, mniej błyszczące i słabiej dociążone. Pamiętałam o tym, by co miesiąc zmieniać maski, ale oleje jakoś mi umknęły. Od teraz będę pilnowała różnorodności.

Komentarze

  1. Ja też staram się nie używać ciągle tych samych produktów do włosów, by tak jak piszesz nie wystąpiła monotonia. Piękne włosy, chciałabym takie mieć!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne masz te włosy :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile masz cm w obwodzie końcówek? Wyglądają teraz na takie niewyobrażalnie gęste *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chcę wiedzieć :)

      Usuń
    2. Wiecie co, wczoraj zmierzyłam i wyszły 4 cm :D Haha :) Fakt że owinęłam miarę dość nisko, tam, gdzie już zaczyna się kształt U więc części końcówek tam już nie ma (wyżej nie dałabym rady nic zobaczyć, po przerzuceniu kucyka przez ramię te końce teraz są jednak wysoko) ale różnica i tak jest duża :) Także jestem daleko od posiadania równej gęstości włosów u nasady i na końcach, o dobre 6 cm. Może 5 cm gdybym dała radę zmierzyć tam gdzie jeszcze nie zaczyna się U.

      Usuń
  4. Niedawno kupiłam Loton Makadamia i Kokos. I przeżyłam wielkie zaskoczenie - włosy zakochały się w tym drugim! :0
    Bardzo chciałabym wypróbować mydło miodowe, bo myślę, że jest delikatniejsze od innych, a ja właśnie delikatności potrzebuję. ;)
    Twoje włosy wyglądają tak pięknie!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest bardzo delikatne, tak delikatne, że właściwie wcale nie myje :D nie polecam.

      Usuń
    2. Ooo! Takie delikatne co nie myje to może właśnie dla mnie :D

      Usuń
  5. Łał cudowne wyglądają na dużo gęstsze teraz!

    OdpowiedzUsuń
  6. w przeciągu kilku tygodni nastąpiła ogromna zmiana w kondycji włosów i mam wrażenie, że to nie jest tylko efekt ścięcia końcówek- całe włosy wyglądają na bardzo zdrowe i miękkie, wcześniej całość wyglądala na dość chropowaty puch. Co aż tak na nie wpłynęło? Koniec eksperymentowania i wykańczania zapasów? Napisz proszę coś o tym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie tez interesuje to samo właśnie

      Usuń
    2. Agnieszka, to o czym wspomniałaś, czyli koniec eksperymentowania, ale po drugie (chyba bardziej to) uproszczenie mycia. Raz olej, raz maska, bez łączenia tych dwóch rzeczy. Właściwie zmiana nastąpiła w ciągu jednego mycia ;) O obu aspektach będą duże posty, tylko w najbliższych dniach nie będę miała czasu ich skończyć ;)

      Usuń
  7. Dobrze wyglądają, zwłaszcza na 1 zdjęciu :)
    Ja mam mydło islandzkie i traktuję je właśnie jako mocniejsze myjadło, raz na jakiś czas do oczyszczania skóry i włosów :)
    Jestem ciekawa też recenzji nowych Biovaxów, będę wypatrywać ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale masz teraz czaderskie włosy po ścięciu końców!

    OdpowiedzUsuń
  9. Podłączam się do zachwytów;]] Włosy prezentują się naprawdę super po podcięciu i jak sądzę- dopasowanej pielęgnacji. Zdradziłabyś obwód włosów;]?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jednak bardziej pielęgnacja. Górna część wygląda od kilku tygodni mniej więcej tak samo, tylko przed podcięciem końcówki odwracały od tego uwagę. Nawet moją. :)
      Obwód u nasady – 10 cm :)

      Usuń
  10. Wygladaja swietnie, podciecie bylo bardzo dobrym pomyslem. Koncowki wygladaja na niewyobrazalnie geste!

    OdpowiedzUsuń
  11. na 1 zdjeciu bardzo ladnie sie prezentuja:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ładne sa teraz na prawde , na pierwszym zdjęciu tak ładnie pofalowane , o wiele lepsze niż kiedys - wtedy wyglądały sianowato

    OdpowiedzUsuń
  13. Po Twoim ostatnim podcięciu i zyskaniu mega gęstości końców aż sama zaczęłam się zastanawiać nad obcięciem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubie Twoje opinie na temat kosmetyków :) Mimo że mam jednak inne włosy, to bazując na Twoich recenzjach mogę coś sensownie kupić, wszystko jest u Ciebie dokładnie przeanalizowanie i podsumowane. Nawet jeśli nie ma gigantycznej recenzji z pierdyliardem zdjęć recenzowanego produktu (widok z lewej, prawej, tyłem, frontem i z lotu ptaka) ;) za to widać, że nie jest to opinia typu "kochane, użyłam wczoraj takiej fajnej maseczki, a juz dziś wiem wszystko i przychodze do was z superobiektywna i mega rzetelna recenzją". Czekam na Twoje wrażenia z nowych Biovaxow :) ja mam dwa z nich, zamierzam przetestować w długi weekend :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się pisać w recenzjach jak najwięcej od siebie (nie wiem czy czasem nie za dużo :D ) bo sama się rozczarowuję czytając recenzje których 85% to opis producenta (który najczęściej już znam) a później 2 zdania o działaniu. :)

      Które masz? :)

      Usuń
    2. Czarną i białą ;) diamenty i kawior. Diamenty raz użyte, kawior czeka :)

      Usuń
  15. Krótszym łatwiej się chyba podkręcać :) bardzo ładnie wyglądają. Nie miałam jeszcze tych nowych Biovaxów, będę czekać na recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Od czubka głowy aż do samych końcówek włosy wyglądają na mega, mega zdrowe i miękkie :)
    Ja też identycznie myję włosy! Tylko na sam koniec od szyi w dół nakładam jeszcze silikonową odżywkę.
    Czy nie szkodzi Ci stosowanie Serical Latte przy każdym myciu (jeżeli dobrze zrozumiałam)? Czy aż tak lubią proteinki? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szkodzi, nie szkodzi :) Moje włosy i proteiny to długa i skomplikowana historia, ale jeśli chodzi o tę konkretną maskę nigdy nie traktowałam jej jako proteinowej bo ona w najmniejszym stopniu nie działa jak proteinowy produkt. Używana teraz co drugie mycie (a przez długie, długie miesiące co każde) nie zostawia żadnych śladów protein :)

      Usuń
  17. A jednak udało się zaobserwować:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawiłam też przycisk na pasku bocznym :) Teraz powinien działać, dziękuję za informację i błędzie! :)

      Usuń
  18. Jest pięknie :) Duże cięcie zrobiło swoje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Od kiedy podcięłaś włosy, stwierdziłam że z moją gęstością jestem w du**e. Trochę matematyki: obwód Twoich włosów w kucyku to 10 cm, moich to 7cm. Pole koła o obwodzie 10 cm jest ponad 2 razy większe od pola koła o obwodzie 7. Czyli krótko mówiąc masz ponad 2 razy więcej włosów ode mnie ( jeśli nie na sztuki, to w objętości).
    Co prawda nadrabiam przy końcówkach bo tracę tylko 2,5 cm w obwodzie zamiast 6 cm. Co nie zmienia faktu że Ty po prostu tą różnicę nadrobisz a mi w magiczny sposób włosów już nie przybędzie ( gdyby miało przybyć, to od 2011 roku już by się to stało).
    W ten sposób na długi czas straciłam ochotę na zapuszczanie włosów. One już teraz się strączkują i robią prześwity, a później byłoby jeszcze gorzej. Postanowiłam zostać przy obecnej długości i je regularnie podcinać, zamiast miotać się między zapuszczaniem, nagłymi podcięciami i frustracją z powodu małej gęstości włosów. Być może w międzyczasie uda im się trochę podrosnąć bez utraty gęstości na końcach, jeśli nie to trudno. Olewam to, wolę mieć ładne i długie włosy teraz niż ładne i bardzo długie włosy kiedyś. Tym bardziej że przez te 3,5 roku mało kiedy byłam zadowolona z moich włosów bo cały czas skupiałam się tylko na tym żeby je zapuszczać, bawiłam się z wcierkami, upięciami, silikonami, próbowałam jak najdłużej odwlekać podcięcia a potem musiałam ukrywać kiepsko wyglądające końcówki. I przez ten czas nie zapuściłam ich ani trochę, a powinny już dawno sięgać bioder lub chociaż talii.
    Czuję się dziwnie rezygnując z czegoś o co tak długo walczyłam, ale może nazwijmy to po prostu zmianą taktyki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech się dzieje cokolwiek, byle z dobrym samopoczuciem. Ma być dobrze. Skoro jest - wszystko w porządku. Kiepsko by było gdybyś chciała zapuścić włosy a miałabyś przeświadczenie, że się nie da bo będą od pewnej długości źle wyglądać czy coś. Jeśli to wszystko się jakoś poprzesuwało i jesteś w stanie osiągnąć zadowolenie przy braku dlugości do której kiedyś dążyłaś, to świetnie. Wiem, że jak mi kiedyś przestanie zależeć na długości, to nie będę do niej dążyć. Ale na spokojnie, bez żalu. O, chyba najważniejsze właśnie jest to, żeby nie żałować, nie być do czegoś zmuszonym tylko na spokojnie i z wyboru... zmienić taktykę ;)

      Usuń
    2. No i, jak zawsze, jest coś za coś. Mam gęste włosy, ale suche rekordowo, trudno sprawić żeby wyglądały dobrze. ;)

      Usuń
  20. Bardzo ładnie wyglądają po lekkim przycięciu. Czy Biovaxy sprawdzają się na suchych włosach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! :) U mnie genialnie. Prawie wszystkie stare (czyli poza tym do włosów blond, farbowanych i słabych/wypadających) i większość nowych. Reguły nie ma, ale warto spróbować ;)

      Usuń
  21. Używałam tego eliksiru z Biovax i szczerze mówiąc sprawdził się u mnie średnio,miałam wrażenie,że moją końcówki zupełnie się nie zmieniły

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz