Czerwcowa pielęgnacja włosów ~ June's hair care

Przepraszam za kilkudniową niezapowiedzianą nieobecność. Musiałam nagle wyjechać, tak "masz piętnaście minut na spakowanie się" nagle. Wróciłam. Witam cztery nowe osoby obserwujące bloga. Jest was aż 499!  Bardzo dziękuję! Kiedy dojdziemy do pięciuset to będzie dla mnie gigantyczny sukces :)

A dziś, nieco spóźnione, podsumowanie czerwcowej pielęgnacji włosów.




Technika mycia: odżywka-szampon-odżywka (OMO),

Szampon (stężony): Natura Siberica Ochrona i Energia, Natura Siberica Objętość i Pielęgnacja

Odżywka przed myciem i do zmywania oleju: (tylko jako ochrona mechaniczna, nakładana tuż przed myciem na suche lub mokre włosy) maska Kallos Latte (Serical),

Odżywki do spłukiwania/maski: Seri maska miodowo-migdałowa, Organic Shop maska Miodowe Awokado, Beauty Formulas Honey Treatment Wax, maska jajeczna Babuszki Agafii, Marion zabieg laminowania „Proste i gładkie włosy”
Testy i odlewki: Marion zabieg laminowania „Diamentowy połysk”

Odżywki bez spłukiwania: czysta gliceryna

Końcówki: serum Gliss Kur Ultimate Color eliksir, olej: zazwyczaj ten, którego akurat używam na całe włosy, plus olej z nasion brokułu

Półprodukty i inne dodatki: gliceryna, hydrolizowana keratyna
Nowe – testowane: spirulina, l-cysteina, kakao, mąka ziemniaczana, jedwab, kwas mlekowy

Plan pielęgnacji

1. Olejowanie przed każdym myciem: olej dla dzieci Babydream, olej z pestek śliwki, olej z nasion brokułu, Alterra Brzoza i Pomarańcza, olej Babydream fur mama (warto było dać mu kolejną szansę po przejściu na falowaną stronę mocy),
W tym miesiącu oleje nakładałam głównie na suche włosy, na wodę, na glicerynę. Dodaję je też do masek, czasem nakładam odrobinę na mokre lub suche włosy po myciu.

2. Nawilżanie: gliceryna pod olej, płukanka z siemienia lnianego i aloesu

3. Proteiny: hydrolizowana keratyna lub hydrolizowany jedwab dodane do odżywki/maski, laminowanie Marion, maska jajeczna Babuszki Agafii

Suplementy i przyspieszanie porostu:  serum na porost włosów Babuszki Agafii.

Inne: Użyłam senesu i cassii, ale te zioła opiszę w osobnym poście.

Skóra głowy (ŁZS):
W tym miesiącu używałam Cerkogelu i kozieradki. Musiałam wrócić do nakładania ich częściej niż raz w tygodniu ze względu na bałagan na głowie spowodowany balsamem Babydream fur mama, którego użyłam w roli szamponu.

______________________________

Please excuse me for disappearing for a few days without letting you know. I had to go away suddenly, like "you have fifteen minutes to pack your things". I am back. Let me welcome four new followers. There's as many as 499 of you! Thank you so much! When we reach five hundred, it will be a tremendous success for me :)

Today I have the summary of June's hair care for you (a bit late).

Washing technique: condition-wash-condition (CWC)

Shampoo (undiluted): Natura Siberica Protection and Energy, Natura Siberica Volume and Care,

Conditioner used before shampoo and to wash oils off: (for mechanical protection only, applied just before washing, on dry or wet hair) Kallos Latte (Serical) DT

Rinse-out conditioners/masques: Seri honey and almond masque, Organic Avocado & Honey Masque, Beauty Formulas Honey Treatment Wax, Babushka Agafia’s egg masque, Marion laminating treatment “Straight and smooth hair”
Tests and samples: Marion laminating treatment „Diamond shine”

Leave-in conditioners: pure glycerine,

Ends: Gliss Kur Ultimate Colour elixir serum, oil: usually the one I currently use for my length, plus broccoli seed oil

Half-products and other additions: glycerine, hydrolysed keratin
Newly tested ones: spirulina, l-cysteine, cocoa, potato starch, silk, lactic acid


Hair care plan elements:

1. Oiling before every wash. I’ve been using the following oils: Babydream oil for babies, plum seed oil, broccoli seed oil, Alterra Birch and Orange oil, Babydream fur mama oil (it was a good idea to give it another chance after I joined the wavy side of power.)
This month I usually applied the oils over dry hair, water, water and glycerine. I also add the oils to masques. Sometimes I apply a few drops after washing my hair when it’s still wet or already dry.

 2. Moisturising: glycerine applied under oil, flax seed with aloe vera rinse,

3. Protein: hydrolysed keratin or hydrolysed silk added to a conditioner or a DT, Marion laminating treatment, Babushka Agafia's egg masque, 

Growth supplements:  hair growth serum by Babushka Agafia

Other: I used senes and cassia, but these will get a separate entry.

Scalp (seborrhoeic dermatitis):
This month I was using Cerkogel and fenugreek. I had to go back to applying them more than once a week to deal with the mess caused by the Babydream fur mama bathing balm I used as shampoo.

Komentarze

  1. witaminy z grupy b dobrze działają u mnie na porost włosów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie studzę kubek drożdży :):)

      Usuń
  2. pisałaś kiedyś o kremowaniu włosów (i zabezpieczaniu końcówek chyba też) Anidą z woskiem pszczelim... jak się u Ciebie sprawdza? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bosko, Fenomenalnie po prostu. Nałożona na suche końcówki trochę je usztywnia, ale już na mokre, albo jako olej na całość włosów przed myciem jest po prostu ekstra. Mało co tak wygładziło i dociążyło mi włosy :)

      Usuń
    2. Bozie, jaki entuzjazm :D Właśnie kupiłam i mam zamiar użyć, chciałam tylko wybadać, jak ;) Czyli, jeśli dobrze zrozumiałam, używasz zamiast oleju i jako odżywkę b/s, a np. na olej, pod olej? Próbowałaś? Sprawdziła się?
      Wybacz, że się tak dopytuję, ale mało jest blogów takich jak Twój <3

      Usuń
    3. Wypytuj ile wlezie. Mi tylko trzeba pozwolić zacząć mówić/pisać o włosach i jestem przeszczęśliwa :D
      Tak, zamiast oleju. Na suche i mokre włosy. Jako odżywka b/s sprawdził się na końcówkach, nałożony na jeszcze mokre włosy, bo na suche jakoś dziwnie sklejał i usztywnial. Skończył się zanim zdążyłam użyć go na albo pod olej, ale jek już kupię go ponownie (z pięć opakowań pewnie ;)) spróbuję. Ten krem ma u mnie ołtarzyk, padam na twarz przed nim :D, naprawdę niewiele jest takich produktów. Aż chcę spóbować czystego oleju makadamia. A krem powinni robić w półlitrowych słoikach :D

      Usuń
    4. Popieram półlitrowe słoje, bo skład piękny i działanie (przynajmniej na Twoich włosach) zacne ;) I jak on pachnie! <3 Mniam ;) Mniodek *-*
      Zachęciłaś mnie do pytań, teraz nie zaznasz spokoju :P
      A tak poza tym, to kupiłam przez Ciebie (!) oliwkę Hipp i jestem przeszczęśliwa i niesamowicie zadowolona ;)

      Usuń
    5. Aaa, i jeszcze odżywkę do włosów niesfornych z Ziaji :> 4,99 - interes życia :D na razie się lubimy i kombinujemy z użyciem ^^

      Usuń
    6. Czuję się nieskończenie winna oliwki Hipp :D Aż się boję coś zachwalać :D A szykuje się wielki Biovaxowy post. Przetestowałam już prawie wszystkie maski, i póki co wszystkie kocham najbardziej na świecie.

      Usuń
    7. Zachwalaj, zachwalaj ;) Mam jeszcze miejsce na liście zachciewajków ;)
      Na której są m. in. Flexi - 8, ale mam za krótkie włosy (48 cm?) i strasznie się boję, że ich nie umocuję dobrze :c
      A Biovaxy to jest magia ^^ Zawsze i wszędzie <3

      Usuń
    8. Weeee! Zrobiłam przed chwilą sznurowane warkocze! ^^ Są cudowne <3

      Usuń
    9. Czyż nie? :) I wszelkie koczki z nich są też ekstra. Z tych warkoczy robi się ślicznego koka-różę.

      Usuń
    10. Próbowałam z francuskich, ale mam za krótkie (na razie! :D) i jakby za grube i zamiast róży jest precelek :D Ale znalazłam u Loepsie kilka różnych innych tutoriali i będę siedzieć i próbować :)

      Usuń
    11. Siedź i próbuj ;);) Cieszę się, że Loepsie po studiach postanowiła być profesjonalną YouTuberką i blogerką, bo wstawia więcej cudowności <3

      Usuń
    12. Cały pasek ulubionych jej filmiki mi zajęły :) To będzie pracowity lipiec :D Włosoróbstwo all day all night :P

      Usuń
    13. Mam tak samo :D Jak tylko wrócę do domu przejrzę wszystkie zaległe filmy, porobię notatki i będę się czesać :D

      Usuń
    14. Noo to prosimy o wyniki czesania w formie zdjęć, notatek i tutoriali, jeśli można :*

      Usuń
    15. Postaram się. Naprawdę się postaram, bo fryzury obiecuję od dawna, od bardzo dawna a kończy się tak, że ja co rano nie mam czasu się uczesać, więc nie ma czemu robić zdjęć :D

      Usuń
    16. Spokojnie <3

      Usuń
    17. Ja się poczuwam ;) Wszystkie wpisy jakie obiecałam mam, w fazie bardziej lub mniej ogarniętych notatek i one się pojawią... Tak jak fryzury ;) W wakacje będzie czas.

      Usuń
    18. Więc czekam ^^

      Usuń
  3. Jestem ciekawa jak u Ciebie sprawdza się serum na porost włosów Babuszki Agafii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już skończyłam dwa miesiące z nim, i jak zwykle nie jestem w stanie powiedzieć na temat przyspieszacza porostu niczego pewnego. Ale wrócę do tego serum. W jednym miesiącu włosy urosły mi aż 2 cm, w drugim już nie. Za to skórze głowy spodobały się te zioła. A baby hairs są! :)

      Usuń
  4. Bardzo fajny plan pielęgnacji :) Widać, że włosy mają z Tobą dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają ;) Na szczęście potrafią się odwdzięczyć :)

      Usuń
  5. a moje włosy przy Twoich taaak mało jedza:C

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest już 500 obserwatorów - gratuluję Ci! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Cieszę się jak dziecko. To dla mnie kilka razy większy sukces niż to, czego spodziewałam się kiedy zaczynałam pisać.

      Usuń
  7. Juz ponad 500, gratulacje :)! Dzisiaj zrobilam zabieg laminowania Marion i skonczylo sie u mnie jednym wielkim puchem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje! :):)
      Czyli jednak siła protein. A jakbyś spróbowała zamienić to w loki? U mnie zawsze działa.

      Usuń
  8. Widzę, że grono obserwatorów się zwiększa- nie dziwię się :)
    Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :) Świętuję. I szukuję rozdanie ;)

      Usuń
  9. Czekam zatem na post o senesie :) Próbowałam go kiedyś, byłam zadowolona z efektu, ale wydłubywanie kawałków liści z włosów - bezcenne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaaak... Mnie przez kilka dni sypały się okruszki liści z włosów :D

      Usuń
    2. Dobre na jesień :D

      Usuń
    3. No nie? Jak będzie na wydziale przedstawienie na początek roku akademickiego (:D) mogę być jesienią bez stylizacji.

      Usuń
  10. sesen mi sie kojarzy tylko z ziolkami na przeczyszczenie ;) nie weidzialam ze mozna na wlosy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja odwrotnie ;) Dopiero po tym jak go kupiłam do włosów odkryłam, że jest ziołem na przeczyszczenie ;) To znaczy wiedziałam, że jest czymś leczniczym i jego pierwszym przeznaczeniem nie są włosy, ale nie wiedziałam o co chodzi :D

      Usuń
  11. cóż to za zmiana włosowego nastawienia wobec BDFM? :D zainteresowałaś mnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie mogłam uwierzyć, ze taka mieszanka olejów puszy mi włosy. Rozdałam większość w odlewkach ale zostawiłam sobie trochę do masażu i po kilku miesiącach od pierwszych uzyć nałożyłam BDFM na włosy jeszcze kilka razy. I okazało się, że jeśli nie prostuję włosów na siłę czesaniem albo kucykiem, to są baaardzo gładkie, dociążone i błyszczące, a nie napuszone. Jednak podświadomie czułam, że ten olej musi się u mnie sprawdzić :D To pierwszy taki przypadek :D Magia.

      Usuń
    2. włosowa kuzynko! :D <3

      Usuń
    3. A częściowo drążyłam w myślach ten olej przez kwartał bo Tobie pasuje właśnie! :)

      Usuń
  12. Widzę tutaj wiele kosmetyków, których jeszcze nie próbowałam! Muszę to szybko nadrobić :)
    Piękne masz włosy, zazdroszczę fal. Idę dalej walczyć z prostymi i zadziornymi drutami ; )
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyśleć, że niedawno wściekałam się, że nie mam prostych drutów...! :)

      Usuń
  13. Henri, gdzieś w poprzednim komentarzu napisałaś, ze masz ochotę spróbować czystego oleju makadamia. Wiesz co? W Naturze jest teraz taka nowa mieszanka Loton makadamia+słonecznik, pachnie obłędnie, różany(?) zapach utrzymuje się nawet na drugi dzień po myciu ^^ Kocham ten olejek, nie jest taki drogi bo 16zł za 125ml,a ja zużywam ogromne ilości olejków. Działa świetnie, jak go wykończę to kupię może wersję z arganem. Jeżeli chcesz wypróbować makadamię to bardzo go polecam, tym bardziej, że jeśli dobrze pamiętam to słonecznik się u Ciebie dobrze sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba aż polecę do Natury!:) Bardzo, bardzo dziękuję! Makadamia i słonecznik, super! Na jeden niewielki olej mogę sobie pozwolić, aż takich olejowych zapasów nie mam. Jak to cudo wygląda? Gdzie go szukać? Będę bardzo wdzięczna za wszelkie informacje, może znajdę w którejś z Natur w okolicy ;)

      Usuń
    2. Wygląda to tak: http://1.bp.blogspot.com/-PLH8CCkd8j8/UxzHqg8r4GI/AAAAAAAAGYw/8ugTPfwfjvU/s1600/DSC07997.JPG
      W mojej Naturze stał w dwóch miejscach, przy włosowych kosmetykach (chyba obok orientalnych olejków marion) i przy balsamach do ciała. :)

      Usuń
    3. Ekstra! :) Dziękuję, będę szukała. Świetne składy, poszperałam trochę.

      Usuń
  14. I am satisfied that you simply shared this useful info. See more Buy Zirh Shave Gel

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz