Tutorial: Sznurowane warkocze ~ Interlaced braids

Proszę państwa, sznurujemy włosy! :)
Do wykonania tej fryzury potrzebujemy dwóch małych gumek (ja używam silikonowych) i paru wsuwek. Można używać topsy tail. Mnie wygodniej jest bez.
Musimy też umieć wykonać warkocz holenderski, w pełnej, dobieranej wersji. O tej technice pisałam tutaj.

Tę fryzurę szczególnie polecam w podróż. Jest płaska, nie ma żadnych wbijających się w głowę wsuwek, wszystkie są upięte płasko, więc nie ma problemu z oparciem głowy o fotel w pociagu, samochodzie, samolocie.
~
Ladies and Gentlemen, let's tie up our hair! :)
To make this updo you will need two small hair ties (I use silicone ones) and a few bobby pins. You can also use a topsy tail, but I find it easier to make this updo without this tool.
You also need to know how to make a Dutch braid. I wrote about this braiding technique here.

I particularly recommend this updo for the days when you travel far and long. It's flat, there are no bobby pins that could poke into your head, all are pinned flatly, so it's comfortable to lean your head against a seat in a car, plane or train.



Topsy tail. Źródło ~ Source.

1. 
Zaczynamy od zrobienia przedziałka na środku głowy. To ważne. Nawet jeśli zazwyczaj nosimy przedziałek z boku, do tej fryzury najlepiej przesunąć go na środek. Inaczej warkocze wyjdą niesymetyczne i będą miały różną grubość.
Zaplatamy dwa warkocze holenderskie do samych końcówek.
~
Let's start with making a centre parting. It's important to move your parting to the middle of your head, even if you usually wear it on a side. With a side parting your braids will turn out uneven and asymmetrical. 
Now make two Dutch braids to the very ends of your hair.

2.
Zaczynamy sznurowanie :)
Wsuwamy palce między warkocz a głowę, nad karkiem, od zewnątrz do wewnątrz. Czubki palców powinny wystawać do wewnątrz fryzury. Można zacząć od dowolnego warkocza, ja zaczęłam z prawej. Przeciągamy drugi warkocz (u mnie to lewy) przez przestrzeń, w której trzymamy palce, między pierwszym warkoczem a głową, od wewnątrz do zewnątrz. Oczywiście można też od zewnątrz do wewnątrz.
~
Insert the fingers between the braid and your head just above your neck. You want your fingertips to be showing on the other side of the braid, towards the centre of your head. You can start with whichever side you want, I started with my right braid. Pull the other braid (for me it was the left one) through the loop created with your fingers in the first braid.
Of course you can also pull your braids from the outside to the inside.

3.
Robimy dokładnie to samo z drugim warkoczem. Przeciągamy go pomiędzy pierwszym a głową.
~
Do exactly the same thing with the other braid. Pull it through between the first braid and your head.


4.
Za każdym razem przeciągamy warkocze trochę wyżej. W ten sposób powinny otworzyć taki wzór, jak sznurówki butów... co mnie nie do końca tym razem wyszło;) Wiedziałam, że tak będzie. Przy tutorialu jakimś cudem robi się bałagan. A co to będzie przy koronie z warkocza... ;)

Końcówki warkoczy upinamy wsuwkami. Polecam każdą wsuwkę skrzyżować z inną, wtedy są nie do ruszenia nawet w trakcie uprawiania sportu. Wystarczą więc cztery.
~
Every time you pull a braid through the other go a bit higher up. This way your braids should create a pattern similar to the one you see on shoe laces... which didn't quite happen with my braids this time. I knew it;) When I make a tutorial somehow there is a mess. I can't wait to see what will happen with a crown braid... ;)

Pin the ends of your braids with bobby pins. Put them in an X pattern – they hold like cement then, even if you are doing sports. So you should need only four pins to do that updo.

Komentarze

  1. Ładny splot. Nie mam weny do fryzur... no cóż :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)

      Też czasem nie mam weny... Jak mam czas rano, żeby coś zrobić przed wyjściem, albo popołudniu, to niekoniecznie mi się chce. Za to kiedy muszę wyjść przed 8 z domu mam milion pomysłów :D

      Usuń
  2. Łomatko, jak ja ze zwykłym dobieranym mam problem... :D Ale może kiedyś przećwiczę, żeby było na podróż wygodnie, bo tak to zawsze coś nie pasuje mi, zawadza, upija, a włosy na tym cierpią.

    Poza tym: JAKIE DŁUGIE!!! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Dziękuję :) Ucieszyłam się kiedy zobaczyłam, że tak wiszą te warkocze, i wiszą, długo w dół :)

      Ja nawet jak jadę długo pociągiem czy samochodem to spokojnie mogę spać i nic mi się w głowę nie wbija :) Poza tym ta fryzura się nie rozpadnie. Najwyżej będzie trochę wystających włosków tu i tam.

      Usuń
  3. O tak! wyglądają cudnie:D Tylko lepiej mi w francuskich wniz holendrach;D
    A ten tops to niezły bajer, już oglądałam filmiki na Yt z jego użytkowaniem. Chba zrobię go sobie sama bo stacjonarnie nie widziałam;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne, nie? Też szukałam nawet w chińskich sklepach (brrr...) ale nie ma, w końcu kupiłam na allegro. :)

      Usuń
  4. Wygląda bardzo fajnie. Od dawna zastanawiałam się jak taką fryzurę zrobić, ale kompletnie nie miałam pojęcia jak się za to zabrać. Teraz już wiem :) Szkoda tylko, że mam za krótkie włosy na takie fryzury, ale będę próbować na dłuuugowłosej koleżance ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Kurczę, super mieć długowłosą koleżankę do wypróbowywania fryzur... :)

      Usuń
  5. It looks very pretty like that! I pull them tighter so they are higher up, but they are more elegant when they are lower. It is very comfortable and pretty at the same time :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you :)
      Maybe I should actually pull my braids tighter to achieve the explicit shoe lace pattern ;) I thought it's just general mess, and maybe I simply pull the braids too lightly. :)
      Not that I don't like the soft and messy look.

      Usuń
  6. fryzurka wygląda pięknie! ja mam chyba jeszcze trochę za krótkie włosy do takich zaplatańców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie! :) Spokojnie da się już coś takiego zrobić.

      Usuń
  7. Pięknie to wygląda!:)
    Eh szkoda, że ja mam dwie lewe ręce do takich fryzur..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się dość mocno uparłam i będę powtarzała, że to kwestia skupienia oraz dokładności, weny, ćwiczeń (okropna nuda, wiem) i chęci :) W sumie nawet u mnie skupienie daje więcej niż ćwiczenia czasem.

      Usuń

Prześlij komentarz