Recenzja: szampon Emolium ~ Review: Emolium shampoo

Emolium jest szamponem aptecznym, przeznaczonym do suchej, swędzącej i wrażliwej skóry głowy dorosłych, a także dla dzieci. Delikatnie myje skórę i nawilża ją, nie przetłuszczając przy tym włosów.

Ja kupiłam go ze względu na bardzo wrażliwą (?) skórę głowy. Napiszę o tym osobną notkę. Ten szampon nic nie zmienił, ale nie dziwię się. Nie wiem na czym dokładnie polega mój problem, a próbowałam masy sposobów, więc nie winię szamponu za brak poprawy. Być może w ogóle nie jest przeznaczony do mojej skóry głowy. Może moje swędzenie i łuszczenie wynikają z czegoś innego niż sucha skóra. W każdym razie ten szampon nie poprawił sytuacji.

Szampon pachnie specyficznie. Mnie zapach się nie podoba, ale nie jest mocny i można się przyzwyczaić. Jest bardzo gęsty. Rozcieńczałam go metodą kubeczkową, 15 ml szamponu na ok 100-150 ml wody. W ten sposób bardzo dobrze się pieni. 

Dobrze oczyszcza skórę głowy. Włosy może aż za bardzo, co jest zaskakujące. Jeśli nie starczyło mi rozcieńczonego szamponu i dołożyłam porcję prosto z butelki, bez mieszania z wodą, przy płukaniu miałam wrażenie prawie skrzypiąco czystych włosów. 
Po wyschnięciu jednak nie są napuszone. Ale też nie specjalnie gładkie czy miękkie. Jasne, że szampon jest do skóry głowy a nie włosów. Chciałam tylko zaznaczyć, że przy okazji nic z włosami nie robi, przynajmniej moimi.

Rozcieńczany w kubeczku szampon starczył mi na 17 użyć.
Cena to około 24-30 zł za 200 ml. Sporo. Za dużo jak dla mnie, więc nie będę do niego wracała. 

Mała analiza:
Silikony: nie

Siarczany: nie -wielki plus za to
Proteiny: tak
Parabeny: nie
Glikol propylenowy: nie

Parafina: nie

Skład bardzo dobry. Dodatkowo szampon zawiera masło shea, pantenol, NMF, alkiloglicynę, 
Hydrotriticum WAA.

Poniżej pełen opis producenta oraz skład szamponu.








Emolium is a pharmacy shampoo, dedicated to dry, itchy and sensitive adults' scalp and also for babies. Is cleanses the scalp delicately and moisturises it, without making the hair greasy.

I bought it because of my sensitive (?) scalp. I will write a separate entry about it. The shampoo changed nothing , but I am not surprised. I do not even know what my problem is about. I have tried many treatments, nothing works. This shampoo may not even be dedicated to my problem, so I can't say it didn't help. Maybe my itching and flakes are not caused by dry scalp. Anyway, the shampoo didn't improve it all.


It smells weird. I don't like the small but it's not strong and you can get used to it. It is really dense. I was diluting it in a cup, using 15 ml (0.5 US fl.oz) and about 100-150 ml  (3.4 - 5 US fl.oz.) This way, it lathers really well.

It cleanses the scalp well. The hair- maybe even too much, which is surprising. If I didn't have enough shampoo mixed with water, I was taking an undiluted portion, straight from the bottle, and applying it to my scalp. After that, my hair felt almost squeaky clean when I was rinsing it. When it was already dry, it was fine, though. No dry frizz. But it was not soft of smooth either. Of course, this shampoo is to moisture scalp, not hair, but I just wanted to mention that there are no "by the way" good effects on hair.

Diluted in a cup, it lasted me for 17 uses.
The price- 24-30 PLN for 200 ml, (6.8 US fl.oz). That's a lot for me, so I won't go back to this shampoo.

A little INCI analysis: 
Silicones:no
Sulfates: no. A big plus for that!
Proteins: yes
Parabens: no
Propylene glicol: no
Mineral oil: no

The ingredients are really good. Additionally, the shampoo has shea butter, panthenol, NMF, 
Hydrotriticum WAA and alkiloglycine. 

You can find the full INCI list and the producer's description (in Polish) above. 


Komentarze